☠ Horror / Sci-fi / Exploitation / Weird / Gore / Etc ☠

2014/11/09

INTERSTELLAR

Atūžė kaip uraganas naujas Nolano filmas, pilnos salės, bilietai išpirkti. Džiaugiuos, kad Lietuviai domisi sci-fi ir jaučiu visam pasauly toks pasisekimas žvėriškas bus, nu ir gerai. O aš kažkaip nieko nežinojau apie šitą filmą, tik išgirdau kalbas sklindant kol kolega man užmetė hintą, kad čia būtent Nolano naujas darbukas ir būtinai reikia pamatyti. Tai aš nežiūrėjau nei treilerio, nieko, specialiai taupiausi, kad nueiti kaip tuščiam lapui popieriaus ir atsipirko tas celibatas su kaupu.

Interstellar išties yra epinių proporcijų filmas. Tokio epic sci-fi nesugalvoju nė vieno matyto nuo Kosminės Odisėjos laikų gal net. Tai dideli žodžiai, bet ir filmas šitas yra didelis. Toks didelis tiesą sakant, kad būtų galima daug apie jį kalbėti, bet kažkaip jaučiu, kad visai nenoriu to daryti. Lai kiti kalba visokiuose imdb forumuose, diskutuoja apie mokslą, smulkmenas, vingrybes ir estetiką, aš turiu keturis alaus užbaigti šitam audringam savaitgaliui, kuriam tarpžvaigždinis seansas tokią puikią karūną užmovė. Tenoriu pasidalint džiugiais įspūdžiais.

Nolanas gerai jaučia kaip padaryti gerai parduodamą ir masėms patinkantį produktą, tuo pat metu nenuviliant ir užkietėjusių žanro fanatų. Tą parodė ne kartą ir pamažu regis tampa kino legenda, nors Inception man asmeniškai ir yra pervertintas šūdas, kiti jo filmai iš tiesų dręskia gerai. Nuėjom į kiną su keliais draugais fizikais, šie užsiminė, kad jų tie draminiai ir vaizdiniai blizgučiai taip smarkiai kaip manęs neapžavėjo. Rado jie ir mokslinių nesamonių ir scenarijaus "siūlių braškėjimo", tačiau tikrai nesakė, kad filmas neįdomus ar negražus. Kas mano šitas skrebaliones paskaitot, žinot, aš toli gražu ne mokslininkas ir filmus myliu daugiausiai už estetinę patirtį. Šia prasme Interstellar išties kone tobulas.

Turint tai omeny, taip pat drįsiu pasakyti, kad Gravity prieš jį atrodo kaip SELas prieš Underworldus. Plačiau neaiškinsiu tikėdamasis, kad priimsit mano šmaikštų palyginimą. Kaip jau minėjau, pastebiu, kad mokslinei fantastikai kažkokie geri laikai atėjo, na tai Interstellar stovės tarp šių gerųjų laikų sėkmingiausiųjų. Tiek dėl savo pasisekimo tarp masių, tiek ir dėl to, kad jis iš tiesų yra didingas ir svarbus. Tuo pačiu ko gero ir labai reikšmingas. Jei dar ne šiandien, tai rytoj. Beje, ačiū, kad nemovėte ant snukio man trimačių akinių. Pasirodo ne viskas dar į juos susieina.

Bandau sugalvot prie ko prisipist, tačiau nelabai pavyksta, o taip ko gero yra dėl to, kad noro mažai. Suprantu aš, kad panarpliojus rastume ten įvairių neaiškių klausimų. Taip pat suprantu, kad ir dramos ir pasaldinimų nemažai. Tačiau tuo pat metu niekaip negaliu sau pripažint viso to kaip trūkumų, vien dėl to, kaip aš visku tuo mėgavausi. Per šį filmą aš buvau kaip vaikas, prikaustytas kiekvieną sekundę, apžavėtas kiekvienos į mane mestos smulkmenos. Gal šiuo atžvilgiu aš nebe toks "nusimanantis" kino snobas ir labiau "užhipnotizuota masė", bet man šikna nuo to nė kiek nekraujuoja. Jei tik galima tuo pasidžiaugti, taip ir reiktų daryti. Ar gi ne toks tikslas visos šitos "ėjimo į kiną" kultūros?

Galima čia būtų daug priraityti visko apie siužetą ir tai apie ką čia filmas, tačiau pats ėjau nieko nežinodamas, gal netyčiom nieko neišpliurpęs paliksiu galimybę ir kažkam kitam tuo pasidžiaugti. Scenarijaus neaptarinėsim. Viskas ką noriu pasakyti tai eikite į kiną ir pasižiūrėkite patys. Visi šiti liaupsai internete nėra iš oro. Jeigu labai jau norite kabinėtis prie kažkokių mokslinių teiginių ir istorijos dėliojimo vingrybių tai jūsų laisvė, tačiau net ir pats skeptiškiausias žiūrovas turės pripažinti, kad filmas gražus, gerai padarytas ir palieka įspūdį. Net gi trys valandos neprailgsta, o juolab jei jau sumokėjai už bilietuką tai turėtumei džiaugtis gavęs gerą dozę pramogos. Tai tiek norėjau pasakyti. Apibendrinant: epic proportions ir estetiškai puiki pramoga.
Manau verta ir dešimtuką kalt, jei nesugalvoju dėl ko ne... tai kodėl gi ir ne!

P.S. American homeburgers OZE yra šaltas, neskanus, overpriced šūdas.

10/10

1 comment:

desros said...

Draugei oze teko dirbt, tai sake ne karta mate, kaip anas, "savininkas" "american hamburger" apsipirkineja, pries atidarant savo kioska. Tai nekazka, optima aliejus, plius nukainuotu desru mixo farsas. ;)