☠ Horror / Sci-fi / Exploitation / Weird / Gore / Etc ☠

2010/06/28

MAN BITES DOG

Man Bites Dog: It Happened in Your Neighborhood.
Pasišlykštėtinas ir ciniškas '92-ų metų Prancūzų filmas. Nespalvotas, filmuotas iš pseudo-dokumentinės perspektyvos, pasakoja apie serijinio žudiko gyvenimą. Mes tiesiog leidžiame laiką su šiuo šlykščiu tipu, klausydami jo pezalų apie gyvenimą ir šiaip šį bei tą, laiks nuo laiko ką nors nudobdami arba išprievartaudami. Drauge ne tik žudome, bet ir geriame, pietaujame. Bičas išskirtinio šlykštumo, toks pasibjaurėtinas, kad net visai žavus, scenos gali pasirodyti juokingos, bet visumoje gaunasi kažkokia gliti ir nemaloni patirtis. Konceptualiai galima filmą lyginti, kad ir su August undergound, tačiau estetika kitokia. Gore čia vaidina mažą vaidmenį, daugiau sarkazmas, cinizmas ir absurdas ima viršų. Žudynės ir kvailiojimai, serviruoti savotiškai subtiliam, prancūziškam stiliuje, kas kartais gali atrodyti dar nemaloniau už tiesmuką atvirumą. Nemeluosiu, - išžiūrėti buvo sunku, bet reginys užstrigs ilgam. Vienas tų atvejų kai tenka susimastyti, kas mane čia traukia ir kas man čia patinka, jeigu man kaip ir nepatinka! Tada sako "kontraversiškas", na tebunie. Man patiko, ir negaliu pasiaškinti - kodėl. Jausmas lyg žiūrėti kaip prakaituotas, storas ūkininkas dulkina avį ar ką nors panašaus. Ir ne dėl to, kad čia kažkas išskirtinai šokiruojančio ar brutalaus, tiesiog bendra atmosfera man nemaloni. Šlykštu ir savaip žavinga. Tikrai nepamirštama ir tuo pačiu, tai, ko antrą kartą žiūrėti nenorėčiau. Kilo stiprių sąsajų su A Clockwork Orange, I Stand alone bei Carne, Henry: portrait of a serial killer.

2 comments:

Eikantas said...

belgų filmas, ne prancūzų

Anonymous said...

Cia belgiskas humoras… Nieko bendro neturi su prancuzisku. Jis daug geresnis!